Aktuella nomineringar

Här hittar du aktuella nomineringar för Socialdemokraterna i Linköping.

• Ledamot till samhällsbyggnadsnämnden. En av våra ledamöter har avsagt sig sitt uppdrag som ledamot i samhällsbyggnadsnämnden och vi kommer därför göra ett fyllnadsval dit. Nomineringstiden pågår mellan 14 juni-17 september och nomineringar skickas till ombudsman Fia Storkull via mejl, [email protected]. Har du frågor om uppdraget, kontakta vår gruppledare i nämnden Mari Hultgren, [email protected].

Nu kan du som medlem och s-förening nominera inför de allmänna valen och när våra listor ska tas. Dit du kan nominera är:

• Riksdagslistan
  • Regionfullmäktige
  • Kommunfullmäktige

Till riksdagslistan kommer Socialdemokraterna i Linköping nominera vidare till Socialdemokraterna i Östergötland som fastställer vår riksdagslista. Vi behöver ha din nominering innan 1 oktober.

Vad gällen region- och kommunfullmäktige beslutar Socialdemokraterna i Linköping om listorna. Vi behöver ha din nominering innan 28 november.

Samtliga nomineringar skickas till Fia Storkull, [email protected]. Den som nomineras ska vara tillfrågad och ha accepterat nomineringen. Mer information finns i riktlinjerna nedan.

Bra att veta om nomineringar, förväntningar och processer

Kom ihåg att du som nominerar ansvarar för att den nominerade är medveten om uppdragets innebörd och vad det innebär att företräda Socialdemokraterna i Linköping.

De som kan nominera är föreningar anslutna till Linköpings arbetarekommun. Du kan även nominera som enskild medlem.