Aktuella nomineringar

Här hittar du aktuella nomineringar för Socialdemokraterna i Linköping. Just nu pågår fyllnadsval till följande platser:

• Ersättare till samhällsbyggnadsnämnden efter Julia Tegsjö. Nomineringstiden pågår 23 april-20 maj och du skickar din nominering till [email protected]. Har du några frågor om uppdraget kontakta Mari Hultgren, gruppledare, på [email protected]. Valet kommer ske på representantskapet 30 maj.

Nominera kommunalråd, nämnder och bolag

Utöver detta kan du nu nominera till nämnder, bolag och andra uppdrag som tillsätts efter valet. Nedan hittar du uppdrag, uppdragsbeskrivningar och kontaktuppgifter till de som är gruppledare idag. Nomineringar ska skickas in via mejl till [email protected] senast den 16 september. Säkerställ att du får en bekräftelse på att din nominering är mottagen.

Nomineringsunderlag – kommun och region

Uppdragsbeskrivning – kommunala bolag 2022

Uppdragsbeskrivningar nämnder 2022

Bra att veta om nomineringar, förväntningar och processer

Kom ihåg att du som nominerar ansvarar för att den nominerade är medveten om uppdragets innebörd och vad det innebär att företräda Socialdemokraterna i Linköping.

De som kan nominera är föreningar anslutna till Linköpings arbetarekommun. Du kan även nominera som enskild medlem.