Socialdemokraterna i Linköping söker vikarierande ombudsman

Som ombudsman jobbar du med att organisera och utveckla våra medlemmar och förtroendevalda, du organiserar utåtriktad verksamhet samt interna möten och mötesaktiviteter. Dina huvudsakliga arbetsområden är medlemsvärvning och medlemsvård, utveckling av våra s-föreningar samt verksamhetsstöd som att förbereda och anordna möten.

Om tjänsten

Som ombudsman jobbar du på uppdrag av Socialdemokraterna i Linköpings styrelse med att organisera och utveckla våra medlemmar, s-föreningar och förtroendevalda, du organiserar utåtriktad verksamhet och interna möten. Dina huvudsakliga arbetsområden är medlemsvärvning och medlemsvård, verksamhetsstöd och utveckling av våra föreningar samt att organisera vår utåtriktade verksamhet.

Vi söker särskilt dig som både har en bred kompetens för jobbet som ombudsman och ett djup för att särskilt utveckla vår utåtriktade verksamhet och hjälpa våra s-föreningar utveckla sin verksamhet.

Du klarar av att arbeta självständigt och effektivt i stressade situationer och du arbetar tillsammans med våra grundorganisationer, förtroendevalda och vår styrelse.

Arbetet förutsätter att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, har B-körkort och tillgång till egen bil, kan arbeta självständigt i dialog med andra, har erfarenhet av folkrörelsearbete och delar arbetarrörelsens värderingar. Som ombudsman har du ditt kontor på vår expedition på S:t Larsgatan 43a i Linköping.

Tjänsten är ett vikariat till och med den 31 oktober 2020 på heltid och har oreglerad arbetstid. Arbete på kvällar och helger är vanligt förekommande. Tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar kollektivavtal mellan KFO och Handels.

Vid intresse maila din ansökan med CV och personligt brev [email protected], ange ”ansökan ombudsman” som ämne. Ansök gärna direkt då rekrytering sker löpande, men senast den 8 november.