S i Linköping söker politisk sekreterare/ombudsman med fokus på rörligt material

Är du samhällsintresserad med ett intresse för politik? Kan du lyfta oss till nästa nivå i att synas digitalt? Då erbjuder vi en spännande tjänst i politikens centrum i Sveriges femte största kommun där du har chans att göra ett bestående avtryck.

Tjänsten är tvådelad och innebär att du jobbar 50 procent som politisk sekreterare åt kommunalråden i Linköpings kommun, samt 50 procent som ombudsman för socialdemokratiska partiet i Linköping. I båda rollerna har du stöd av kollegor, och ingår i ett team.

Som politisk sekreterare fungerar du som politisk rådgivare åt våra fyra kommunalråd. Din viktigaste uppgift är att tillsammans med oss växla upp arbetet i sociala medier med fokus på valvinst 2022. Vi behöver särskilt öka vår närvaro på Youtube. Du behöver därför kunna producera rörligt material och ha känsla för vad som ”flyger”.

Arbetet är till stor del händelsestyrt, och beroende på vad som sker i omvärlden kan arbetsdagen behöva planeras om. Du är van vid att växla i tempo.

Du behöver inte ha varit aktiv i Socialdemokraterna tidigare, men att dela våra värderingar är en förutsättning.

I rollen som ombudsman utvecklar du partiets kommunikation. Du jobbar med materialframställan, både digitalt och för tryck. En del andra vanligt förekommande arbetsuppgifter i en folkrörelseorganisation ingår också.

I båda rollerna arbetar du tillsammans med Sofia och Fia, vår nuvarande politiska sekreterare och ombudsman.

Som politisk sekreterare har du rätt till tjänstledighet enligt kommunallagen.

Kvalifikationer

• Kommunikationsutbildning eller likvärdig erfarenhet
  • Goda kunskaper av att producera innehåll för digitala kanaler
  • Kunskaper i Adobe Creative Suite

Tillsättning: 1 december eller enligt överenskommelse
Lön: 38 464 kronor
Placeringsort: Linköping
Ansökan: Skickas till [email protected] eller [email protected]
Sista ansökningsdag: 13 september 2020

Anställningsform: Visstidsanställning t.o.m. 31 december 2022 med stor möjlighet till förlängning.

Frågor om tjänsten:
Kristina Edlund, gruppledare och kommunalråd, 072-240 07 40